Nem biztos, hogy annyira szuper a Pur Gold
A Gazdasági Versenyhivatal szerint a Henkel tavaly nyári mosogatószer reklámja nem volt tárgyilagos. A reklámban a Pur Goldot és a Jar Platinumot hasonlítgatták, a büntetés 9 millió forint. A reklámmal az volt a baj, hogy nem mutatta be az összehasonlítást megelőző teszt-sorozat részleteit. Egy felirat ugyan utalt a keményítőfoltok oldására, de a képeken mást mutattak, aztán meg azt állították, hogy a Pur Gold tisztítóhatása – az innovációnak köszönhetően – minden tekintetben jobb, mint a Jar Platinum.
A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a jogsértő reklámot sokan láthatták, és, hogy
- a Henkelt az elmúlt 5 évben egyszer már elmarasztalta a GVH.