Az állami projektnél is belefuthat lánctartozásba
A fehérvári vasútállomás 33 milliárdos felújítása miatt áll a bál környéken a Feol.hu szerint. Több kisebb építőipari cég, az Alba Power, a Sörös Transz, a Maros Duo és az Alba Erőgép maradt hoppon: elmondásuk szerint azért, mert az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) úgy fizette ki a velük szerződő egyik főbb vállalkozót, a Bölcsföldi Kft.-t, hogy az nem fizette ki őket.
A NIF ugyanis csak úgy fizetheti ki a legfőbb vállakozót - ami itt egy SSD nevű projektcég, nekik alvállalkozójuk a Bölcsföldi Kft., akiknek alvállalkozói a sértettek-, ha az igazolja, hogy kifizette minden alvállalkozóját. Az alvállakozók alvállakozóinak kifizetését viszont nem ellenőrzi a NIF, így csak megnézték, hogy Bölcsföldi megkapta-e időben a pénzét, aztán rögtön utaltak az SSD konzorciumnak, mivel minden rendben lévőnek tűnt, mesélte el a lapnak Loppert Dániel a NIF-től.
A kisebb vállalkozók jelenleg fél éve futnak a pénzük után, aminél erőn felül, gyakran még éjszaka is dolgoztak, hogy decemberi átadásra mindenképp kész legyen minden, de egyelőre hiába. A Bölcsföldi Kft. csak annyit reagált a Feolnak, hogy az elszámolás "folyamatban van", de üzleti titok annak minden részlete.
A NIF állítása szerint igyekszik segíteni a további egyeztetéseket, de egyébként az iparkamarának lehetősége lenne kizárni a lánctartozásban vétkes céget, ha akarná, persze ezzel lényegében ellehetetlenítené vétkes céget, hiszen jóformán szinte csak az állam építkezik manapság.