Ha szerepel egy rossz reklámfilmben, több millióra büntethetik

2015.07.03. 12:37

A szerencsejátékról szóló törvény módosításához a Rogán Antal vezette gazdasági bizottság beszúrt még egy olyan ötletet, ami szerint

A külön törvényben meghatározott hatóság az e rendelkezések megsértésével közzétett szerencsejáték tárgyú reklám (a továbbiakban: tiltott reklám) esetén a reklámozót, a reklámszolgáltatót, a reklám közzétevőjét és a reklámban szereplő személyt egyetemlegesen a tiltott reklámmal elért vagyoni előny tízszeresének megfelelő, de legalább 1 millió forint összegű bírsággal sújtja.

Az mondjuk nem teljesen tisztázott, hogy ki számít egy reklám szereplőjének. Mint ahogy az sem, hogy mi szükség van megbüntetni az embert, ha kiderül, hogy nem állami szerencsejátékra vagy az állam kedvezményezettjeinek kaszinóiba invitált az a reklám, amiben szerepelt. Ezek alapján nem világos, hogy ha felhasználják az emberről készült, százszor újrahasznosított stockfotót (amin mondjuk csak épp nagyon örül valaminek), vagy csak nem pontosan közlik vele, hogy melyik cég milyen jellegű tevékenységéhez fog a későbbi reklám hozzájárulni, akkor is jöhet-e majd a büntetés.

Vagy hogy miért van erre szükség. Az indoklás elég általános, eszerint a magas és szinte mindenkire kiróható bírság a „társadalmi kockázatok mérséklése” érdekében elengedhetetlen.