Élelmiszerek tévéreklámjára 24 százalékkal többet költöttek a vállalatok idén január-június során, mint az előző évi hasonló periódusban, így listaáron 78,4 milliárd forintot regisztrált 2015 első félévében a Nielsen Közönségmérés Kft. A valós költés ennél persze lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.
Háztartási vegyi és kozmetikai termékek tévéhirdetéseinek listaáras költése tizennégy százalékkal nőtt egyik félévről a másikra, és 68,3 milliárd forintot ért el. Szembetűnően rákapcsolt a televíziós reklámozásra a kereskedelem, ugyanis a hipermarketek idei első félévi televíziós reklámköltése listaáron 13,8 milliárd forint, ami 34 százalékkal haladja meg az előző évi hasonló periódusét.
Édességek közül a legtöbb nézőt szeletes csokoládé, tejtermékeknél puding és tejalapú desszert, szeszes italoknál pedig sör tévéreklámjai érték el az idei első félévben. Háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál a legnagyobb rész fogkrémre és arckrémre jutott ez év első felében, megelőzve a női illatszert, mosogatószert, hajápolás termékcsaládot, testápolót és a többit.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)