Egyre többet vásárolunk
Értékben 3,9, mennyiségben 1,2 százalékkal több árut adtak el a hazai élelmiszerboltok az idei második negyedévben tavaly április-júniushoz viszonyítva; mindkét mutató meghaladja az európai átlagot - közölte európai elemzése eredményét a Nielsen piackutató cég az MTI.
A felmérés szerint ugyanezek a mutatók huszonegy fejlett európai ország átlagában 2,4 illetve 0,7 százalékosak.
Az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmának hazai 3,9 százalékos növekedése Európában a második legnagyobb arány a törökországi 14,2 után. A magas török mutatónál ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy az átlagárak 9,6 százalékkal emelkedtek a második negyedévben.
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem bevétele ezzel öt egymást követő negyedévben érte el a második legnagyobb növekedési arányt Európában.
Négy országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem eladása értékben is, mennyiségben is. Az értéket tekintve Svájc a sereghajtó 2,1 százalékos visszaeséssel, amit Finnország követ 2,0, Görögország 1,2 és az Egyesült Királyság 0,8 százalékos csökkenéssel. A mennyiségi eladás csökkenése 1,1 és 0,4 százalék között mozog a négy országban.