Nem volt elég üzemanyag a Wizz Air gépében, inkább otthagyták 50 utas poggyászát
További Gazdaság cikkek
- Tíz év alatt dupláztak a magyar egyetemek
- Zsebükbe kell nyúlni a továbbtanulóknak, folyamatos a drágulás az albérletpiacon
- A magyarok többségének álom marad a nyaralás
- A számlákon is meglátszik majd a kánikula, megdőlt a mindenkori nyári áramfogyasztási rekord
- Budapesti árrekord: három kerületben is hárommillió felett a négyzetméterár
Hurghadából érkezett haza mintegy 50 magyar búvár a hosszúhétvégén ferihegyre a Wizz Air légitársasággal, a reptéren azonban kisebb sokkot kaptak. Hiába várták ugyanis a poggyászkiadónál az elcsomagolt búvárfelszerelésüket, egy sem érkezett meg.
A többnyire profi búvárok teljes felszerelését tartalmazó csomagok értéke egyenként 700 ezer és másfél millió forint között mozog, vagyis összessen nagyjából 50 millió forintnyi értékről van szó, többen még a búvárszámítógépüket is a bőröndjükben hagyták.
Fizettek a túlsúlyért
Mint utóbb kiderült, a gépet nem tankolták meg annyira, hogy elbírja hazáig az egyenként nagyjából 30 kilós poggyászokat, így a légitársaság egyszerűen úgy döntött, azokat nem hozza el. Hiába fizettek az utasok a csomagok után a súlytöbbletért, azt elfelejtették velük közölni, hogy a bőröndöket nem rakják fel a gépre.
A magyar reptéren pedig nem tudtak nekik segíteni, azt mondták, a légitársasággal kell egyeztetni az eltűnt csomagokról. Ahol viszont különösebben nem siettek a segítségükre, egyéb tájékoztatás híján maradt a Wizz Air ügyfélszolgálata 06 90-es, emelt díjas számon, percenként 250 forintért.
Hívja fel a hurhadai repteret!
"Teljesen feleslegesen hívtam őket. Szegény operátort osztottam csak ki, miután a főnöke nem volt hajlandó átvenni a telefont, és azt üzente, hogy én vegyem fel a kapcsolatot a hurghadai repülőtérrel" - mesélte az Indexnek az egyik pórul járt utas.
Aki viszont ezek után tényleg felhívta az egyiptomi repteret, és kiderült, a csomagok ott vannak Hurghadán. De nem tudják elküldeni, mert egy légitársaság sem szállítja el a Wizz Air csomagjait. A társaság következő járata pedig csak augusztus 29-én közlekedik.
"A felszerelés több társamnak a munkaeszköze is egyben, mentőbúvárok, oktatók" - magyarázta. Szerinte ha a csomagjuk nem kerül elő, vagy hiányosan érkezik meg, nem tudnak dolgozni, de néhányaknak már az is problémát jelent, ha napokra nélkülözniük kell a felszerelésüket.
Kevés volt az üzemanyag, inkább hagyták
Megkérdeztük az esetről a Wizz Airt is, ahol elmondták, üzemanyaghiány miatt döntöttek úgy, hogy inkább nem viszik magukkal a súlyosabb poggyászokat.
„Mivel aznap számos repülőgép-változtatás történt hálózatunkon, a járatot teljesítő repülőgépre a szokásosnál alacsonyabb poggyász-súlyhatár vonatkozott. A járatnak teljes ülőhely-kihasználtság mellett elegendő mennyiségű üzemanyagra volt szüksége, hogy biztonságban visszarepüljön Budapestre. Ezeket a körülményeket figyelembe véve az említett felszerelést hátra kellett hagynunk" - közölte megkeresésünkre Doug Oliver, a Wizz Air kommunikációs osztályvezetője.
Egy héttel később van járat
Szerinte vizsgálják a lehetőségét, hogy hogyan tudnák idereptetni a hátra hagyott poggyászt, de ha nem sikerül más megoldást találni, a következő Wizz Air járat hozza majd el őket Hurghadából Budapestre, amely "sajnálatos módon" csak augusztus 29-én közlekedik majd. Doug Olivert egyébként az ügyfélszolgálat úgy informálta, hogy minden érintett utast külön tájékoztatnak a késő poggyászokról.
"Általános gyakorlatként az utasainkkal folytatott kommunikáció részleteit nem hozzuk nyilvánosságra. Szeretném hangsúlyozni, hogy a felszereléseket azonnal biztonságos, elzárt területen helyezték el” - közölte.