Késett a gépe? Kérjen kártérítést!
Döntött az Európai Bíróság: mostantól akkor is igényelhetünk kártérítést, ha egy járat műszaki miatt késik - írja az MTI. Kivételt csak rendkívüli körülmények esetén lehet tenni, például ha terrortámadás vagy szabotázsakció miatt van a csúszás.
Az új szabályt egy holland utas harcolta ki, akinek gépe 29 órát késett egy üzemanyagszűrő hibája miatt a Quito-Amszterdam vonalon. A KLM légitársaság először megtagadta a fizetést váratlan műszaki hibára hivatkozva, amelyet nem lehetett előre látni a karbantartás során. A bíróság most kimondta: az ilyen típusú előreláthatatlan hibákkal számolnia kell a légitársaságoknak, ezért jár a kártérítés. A légitársaságoknak maximum arra van lehetősége, hogy a gépet gyártó cégtől kérjen kártalanítást a veszteségéért.
A bíróság már 2012-ben úgy döntött, hogy 3 órát meghaladó késések után 250-600 eurós kártérítés jár az utasoknak, de ezt a társaságok a fentihez hasonló érvekkel próbálták kitrükközni, mostantól erre nincs lehetőség.