Magyar ügyfelek pénze is bennragadt a gyanús ciprusi cégben
A Magyar Nemzeti Bankhoz március óta már 75 ügyfélpanasz futott be egy bizonyos IronFx Global Ltd. nevű, ciprusi befektetési vállalattal kapcsolatban. A magyar ügyfelek arról számolnak be, hogy a cég nem teljesíti a kifizetési megbízásokat, ezért hónapok óta nem jutnak hozzá a pénzükhöz. Az MNB továbbította a ciprusi felügyeleti hatóságnak a panaszokat, de ennél többet nem tehet az ügyben, mivel külföldön bejegyzett pénzügyi szolgáltatóról van szó.
A cég arra hivatkozik, hogy folyamatban van náluk egy belső vizsgálat, melynek befejezésééig felfüggeszti a megbízások végrehajtását. A ciprusi felügyeleti szerv, a Cypus Securities and Exchange Commission ugyanakkor augusztus 6-án bejelentette, hogy már folyamatban van egy vizsgálat az IronFx Global Ltd.-vel szemben a jogszabályok megsértésének gyanúja miatt. A vizsgálat lezárása után az eredményt a CySec közzé fogja tenni, és addig is folyamatos tájékoztatást ígért. A befektetők a kártérítési igényekhez kötődő panaszaikat a ciprusi pénzügyi Ombudsmannak jelenthetik be.
Az eset kapcsán az MNB újra felhívja az emberek figyelmét, hogy legyenek nagyon óvatosak, amikor határokon átnyúló pénzügyi szolgáltatásokat vesznek igénybe, különösen akkor, ha online elérhető, magas tőkeáttételes ügyletekről van szó. Az ilyen szolgáltatásokat ígérő vállalatokról gyakran kiderül, hogy valami nincs rendben velük, az MNB hatáskörébe viszont nem tartozik bele a határokon átnyúló pénzügyi szolgáltatást nyújtó cégek felügyelete, és külföldön a magyar befektetővédelmi rendszer sem érvényesül. Így nem sok mindent tudnak tenni az ilyen ügyekben, csak jelezni az adott ország felé, ha már megtörtént a baj.