A Mercedes és a japánok is trükköztek a dízellel

2015.10.10. 09:56 Módosítva: 2015.10.10. 14:01

Újabb négy autógyártóról derült ki, hogy bizonyos dízelmodelljei a teszteken mértnél jóval több nitrogén-oxidot bocsátanak ki az utakon, írja a Guardian. Egy Emmission Analytics nevű szervezet Mercedesek, Hondák, Mazdák, Mitsubishik károsanyag-kibocsátását mérte meg valós használat közben, és arra jutottak, hogy némelyik típus kétszer-háromszor annyi tüdőgyilkos gázt pöfög a levegőbe, mint papíron kellene neki. 

Ez az eset is azt szemlélteti, hogy a Volkswagen nem egyedi eset. A német cég leginkább abban különböznek a gyártók többségétől, hogy a csaló szoftverrel átléptek egy olyan törvényi határt, amelyet mások csak kiskapuk segítségével kerülgettek. 

Az Emissions Analytics 50 Euro-6 és 150 Euro-5 dízelmodellt tesztelt, ezek közül összesen 5 olyan volt, amelynek kibocsátási adatai hozták a papírformát. Az eredmények jól mutatják a probléma mélységét: ha a gyárak a valóságban tartani akarnák a tesztek kibocsátási szintjét, akkor meg kellene szigorítani azokat, a határértékeket pedig feljebb emelni, mert úgy tűnik, a jelenlegi technológiával ilyen áron nem tudnak környezetbarátabb motorokat készíteni. Ez viszont szembe menne minden környezetvédelmi irányelvvel, amit az európai politikusok évek óta nyilvánosan képviselnek. 

Az Európai Autógyártók Szövetsége Brüsszelben már elkezdett lobbizni azért, hogy a limitek 70 százalékkal a mai fölé kerüljenek. A Reuters információ szerint a szövetség elnöke, Carlos Ghosn (aki egyben a Renault vezetője is) azt írta levélben európai uniós vezetőknek, hogy nem várható jelentős előrelépés a nitrogén-oxid-kibocsátás terén 2019 előtt.