Rászállt a versenyhivatal az RTL Klubra

D MTZ20121004034
2015.11.12. 07:49

Még két hét sem telt el azóta, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte Andy Vajnának a TV2 felvásárlását, a Népszabadság úgy tudja, hogy a versenyhivatal azt kezdte vizsgálni, hogy a TV2 fő konkurense, az RTL Klub visszaél-e piaci erőfölényével.

A lap cikke szerint több médiaügynökség és a reklámozó is kapott levelet a hivataltól, amelyben az RTL üzletpolitikája és árképzési módszerei felől érdeklődnek.

A piacon nagy most az értetlenség, mert a GVH a jövő évi üzleti terveikről is faggatná a reklámozókat, ami üzleti titoknak minősül. A vizsgálat időzítése a piaci szereplők szerint véletlen, arról lehet csak szó, hogy a GVH-nak most lett ideje az RTL által az év elején bevezetett árképzés vizsgálatára.

A vizsgálat oka az lehet, hogy az utóbbi években nem csak nézettségben, de reklámbevételekben is nagyon elhúzott az RTL a TV2-től. „Nem értem a GVH-vizsgálatot, mert az RTL nem kötötte meg a kezem. Most is tudok reklámidőt venni külön az RTL-en és a kis csatornákon. Olyan, mintha azt vizsgálnák: karácsonyi akciók idején a boltok miért pakolják egy dobozba a borotvahabot és a dezodort" - ezt a lapnak egy olyan médiaügynökség vezetője mondta, aki mindkét tévénél hirdet.