Ötödével többet költünk idén a neten
Nagyjából legalább 20 százalékos forgalomnövekedésre vár a magyar webáruházak többsége az idén, tehát nagyjából ötödével többet költünk idén az interneten - írja a Világgazdaság.
A lap által megkeresett cégek közül az Extreme Digital online értékesítései bevétele nagyjából 50 százalékkal nő majd várhatóan, és csomagszámban még ennél is nagyobb, 70-80 százalékos növekedés várható. Ez utóbbi miatt az átlagos összeg is csökken, amit az emberek a cégnél hagynak. Az is kiderült, hogy elég jó forgalmat produkált idén a Fekete Péntek, ami a futárcégeknek is elég nagy kihívást jelentett a sok rendelés miatt. A cégnél idén LED-tévékre, mobilokra és háztartási kisgépekre volt a legnagyobb a kereslet.
A Librinél és a Bookline/Shopline-nál is jó év volt az idei: tavalyhoz képest összesen százezres nagyságban nőtt a felhasználószám az oldalakon. A cégnél könyvértékesítésben 5-10, néhány egyéb üzletágban viszont akár 15-20 százalékos növekedéssel számolnak. A karácsonyi időszakban ráadásul eddig az átlagosnál több könyvet vettek az emberek: december közepéig a forgalom meghaladta a teljes tavalyit, így ez lesz a cég történetének legjobb ünnepi időszaka.
A cikkből az is kiderül, hogy a Tschibo webboltjának forgalma is 20-25 százalékkal nő idén, ami azt jelenti, hogy az online csatornából már nagyobb bevétele lesz a cégnek, mint a tíz hagyományos boltból összesen.