Kamuzós reklám miatt bírságolt a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy ítélte meg, hogy a Posta Szerviz Kft. jogszerűtlenül népszerűsítette az LPA Bio-Actif nevű termékét a fogyasztóknak küldött reklámkatalógusában 2013 januárjától 2014 decemberéig, mert a LPA Bio-Actif-nak
- gyógyhatást tulajdonított a jogszabályi tilalom ellenére (úgy reklámozták, hogy 100 százalékos hatékonyságú);
- a reklámban azt állították, hogy jót tesz az egészségnek, de ezt nem bizonyították,
- és megalapozatlan állításokat közölt a termék orvosok és egészségügyi szervezetek által végzett tesztelésével, illetve ellenőrzésével kapcsolatban.
A GVH a jogsértésért csaknem 12 és fél millió forint (12 453 000) bírságot szabott ki a a Posta Szerviz Kft.-re. A GVH a bírság mértékének meghatározásakor a jogsértéssel érintett vállalkozáscsoport (Posta Szerviz Kft. és Asztrológiai Előrejelzések Kft.) előző évi nettó árbevételéből indult ki, figyelemmel arra, hogy a két vállalkozás azonos vállalkozáscsoportba tartozik, hiszen tulajdonosuk megegyezik. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott, és sérülékeny fogyasztókat is elért;
- a Posta Szerviz Kft. az adott – az emberi egészség védelme miatt fokozott felelősséget kívánó – ágazat szabályait érintően folytatott jogsértő kommunikációs gyakorlatot.