Többet költött a magyar tusfürdőre és papírzsepire
Tavaly nagyjából 356 milliárd forintot költöttek a magyar vásárlók Háztartási vegyi árukra és kozmetikumokra, 6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – ez derült ki a Nielsen felméréséből. Mennyiségét tekintve viszont nem vettünk több vegyszert és kozmetikumot, inkább arról van szó, hogy a drágább, jobb minőségű áruk fogytak jobban.
A húsz legkeresettebb termék közül tavaly kétszámjegyű növekedés volt
- a tusfürdők,
- papír zsebkendők,
- dekor kozmetikumok,
- konyhai törlőkendők,
- wc-tisztítók
- és testápoló szerek forgalmában.
„Kozmetikumoknál és papír zsebkendőnél azt figyeltük meg, hogy a drágább prémium termékek iránt emelkedett a kereslet, ami a növekedés motorjává vált. Hasonló trendet tapasztaltunk a karácsonyi ajándékcsomagoknál is, amelyek testápolókat, kozmetikumot tartalmaznak. Ott is több drágább terméket vettek a fogyasztók, mint a tavalyelőtti ünnepi szezonban” – írja a Nielsen közleményében Kapronczai Balázs, a cég ügyfélkapcsolati vezetője.
A bolthálózatok saját márkás termékeinek eladása is 5,6 százalékkal nőtt tavaly az előző évhez képest, de a gyártói márkáké ennél nagyobb mértékben, 6,4 százalékkal emelkedett. Élelmiszereknél fordított a helyzet: ott a sajátmárkás termékek forgalma gyorsabban nőtt, mint a többi élelmiszeré.