A kormány magát fényezné a bankok pénzén: beszólt Rogánnak a reklámszövetség
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) aggályosnak tartja a kormányzati beavatkozást a banki kereskedelmi hirdetésekbe, és a vonatkozó rendelet visszavonását szorgalmazza.
Mint arról már írtunk, Rogán Antal rendeletében pontosan megmondja, milyen formai követelményeket, arculati elemeket kell betartaniuk a hitelintézeteknek a csokos reklámjaikban. A centikre, színekre vonatkozóan is aprólékos szabálycsomag lelke az otthonteremtései program logója, a logón a szöveg pedig ez a kormányszlogen:
A magyar reformok működnek!
Az MRSZ hangsúlyozza: a szövetség a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, szerintük a reklám olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. A szervezet semmiféle olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza.
Szerintük Rogán előírásai alapján a kormányüzenetekre eső kötelező reklámidő, reklámfelület aránya a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpotidő növeli a hirdetői költségeket, ez pedig semmiképpen nem elfogadható.
Ezen kívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogukban áll úgynevezett második hirdetői felárat kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésben. Így a kormány akár többletköltség finanszírozására is kényszerítheti a banki szolgáltatókat, úgy, hogy a bankok ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak.
„A Reklámszövetség a bankok érdekeit képviseli”
A Kormányzati Tájékoztatási Központ azt írta, hogy a „bankok a kormány által biztosított lakáshitelt és a kormány által garantált lakástámogatást árulják és pénzt is keresnek rajta. Amikor a Reklámszövetség megszólal, nem az emberek, hanem a bankok érdekeit képviseli.”