A Lipóti Pékség szakított a Cserpessel
További Gazdaság cikkek
- Újraindult az olajszállítás a Barátság kőolajvezetéken
- Munkaidőn kívül buktatott le egy adóellenőr egy karácsonyfadíszeket áruló vállalkozót
- Kiderült, hány luxusautót adtak el novemberben Magyarországon
- 320 ezer bankkártyát hív vissza az OTP Bank külföldön
- Történelmi mélypontra került a forint, Orbán Viktor rámutatott a forintgyengülés felelőseire
Nem árusítja tovább a Cserpes sajtműhely tejtermékeit a Lipóti pékség franchise-láncolata. A Lipóti Facebookon jelentette be korábban, hogy százmilliós nagyberuházással saját tejüzemet alapított, ezután az ott gyártott termékekkel találkozhatunk a pékségekben. A Cserpest nem vágja földhöz a szakítás, de Cserpes István az Indexnek elmondta, hogy a különválás Tóth Péter, Lipóti tulajdonosának döntése volt.
A Lipóti saját tejtermékei április közepétől jelentek meg az üzletekben, ezzel párhuzamosan a Cserpes által előállított joghurtok, tejek, túrórudik árusítása megszűnt, a pékségek már el is tűntek a sajtműhely honlapjának lelőhelyek menüpontjáról. Úgy tudjuk, a különválást Tóth Zoltán szorgalmazta, a láncolatban velük együttműködő franchise-partnereket nem kérdezték meg.
A Cserpes forgalmának csak töredékét tették ki a Lipóti pékségekben eladott termékek, és a cég már reagált is az új helyzetre: a héten öt új boltot nyitottak a Lipóti miatti kiesés kompenzálására, nyilatkozta Cserpes István az Indexnek. "Abban hiszünk, hogy a vásárlók igényei az elsők, hosszabb távon ők fogják eldönteni, milyen termékeket választanak", mondta a cégvezető. Cserpest árusítani kívánó partnerekből egyébként nincs hiány Cserpes István szerint, a Lipóti bejelentése után többen is jelezték feléjük, hogy szívesen fogadják a termékeiket.
A Lipóti Debrecen mellett hozta létre saját tejüzemét több mint száz millió forintos beruházással. A termékpalettán különféle túródesszertek, gyümölcsjoghurtok, tejek szerepelnek majd, Tóth Zoltán, a cég ügyvezető igazgatója havi 90 millió forintos árbevételnövekedést remél az új üzletágtól. A termékek - a Cserpesére egyébként nagyon hasonlító - csomagolásán található eredetet jelölő számkódok szerint nem minden hozzávaló származik a debreceni üzemből, máshol is gyártat a Lipóti.
Az új termékeket nem fogadta osztatlan siker az eddigi, elsősorban Facebookon megjelenő vásárlói visszajelzések alapján. Sok hozzászóló dicséri a Lipóti túrórudiját, de mind a Cserpes, mind a Lipóti vonatkozó posztja alatt többen mérgelődnek a váltás miatt, olyan komment is olvasható, amely szerint a Cserpes termékei legalább annyira hozzájárultak ahhoz, hogy szívesen mentek a Lipótiba, mint a pékáruk. A Lipóti új termékeit ebben a cikkben teszteltük.