Kereskedőnek áll a Vöröskereszt
Hogy kiegészítse az adományokból és támogatásokból álló jövedelmét, a Magyar Vöröskereszt segélyszervezet kereskedelmi tevékenységbe kezd, elsőként a magyar karitatív szervezetek között. A Vöröskereszt közleménye szerint saját márkás termékként zseblámpákat és fejlámpákat fog árulni, amik a Media Marktban lesznek kaphatók május elejétől. A lámpákat az EMOS Hu Kft. gyártja a Vöröskereszt logójával, a szervezet pedig minden eladott lámpa árából 600 forintot tesz zsebre.
Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója szerint a segélyszervezetnek azért van szüksége kereskedelmi bevételre, hogy az adományokon, állami támogatásokon és pályázatokon kívül legyen egy kiszámítható forrása, amivel ráadásul szabadon gazdálkodhat. Az adományokkal és pályázatokkal ugyanis az a probléma, hogy csak arra lehet elkölteni, amire azt a szervezet kéri vagy az adományozó adja, nem csoportosíthatók át más területekre, ahol esetleg éppen hiány van.
A zseblámpára és fejlámpára azért esett a választás, mert kapcsolódik a Vöröskereszt tevékenységéhez, és mert a nyaralásra és kirándulásra készülők között megnőhet irántuk a kereslet. Idén összesen három-négy terméket akar bevezetni a szervezet, amiből összesen 2 millió forint bevételt vár, öt-tíz éves távlatban pedig 10-15 millió forintot akar így megkeresni a Vöröskereszt.