Egy új svéd startup, a Soundtrack Your Brand felkavarná a liftzene-piac állóvizét, írja a Quartz. Ez az az üzletág, ami a vásárlás közben hallott háttérzenére épül. Magát az ötletet a Muzak nevű cég futtatta fel, és ma is az ennek utódjaként működő Mood Media uralja. Ennek a társaságnak megy most neki a Soundtrack Your Brand. Az új startup 30 százaléka a Spotify kezében van, és Svédországban már együtt dolgozik a Starbucks-szal Spotify Business néven.
Az eddig csak skandináv piacon működő Soundtrack Your Brand május 5-én robbant be az amerikai köztudatba, amikor bejelentette megegyezését a McDonald's-szal. Ezzel új színt visz az alapítók szerint több mint egymilliárd dollárt érő piacra, amire már rá is fér az újítás. A Mood Media ugyanis amellett, hogy egyre veszteségesebb, egyre elavultabbnak is számít. A vele szerződő üzleteknek minden hónapban kiküld egy CD-t, amiről a zenét át kell másolni a Mood Media lejátszójára.
Nekünk nagyobb terveink vannak, mint CD-ket küldözgetni az üzleteknek. Mi a [Mood Media] bukását gyorsítjuk fel
- mondta Andreas Liffgarden, a Soundtrack Your Brand társalapítója. Az ő modelljük úgy működik, hogy a vevőiknek közvetítő dobozokat küldenek, melyeken Android rendszer fut. Ez van hozzákapcsolva egy erősítőhöz, aminek a helyszínen csak a hangerejét lehet változtatni. A zenét közvetlenül az adott vállalat központjából szabályozzák.
A Soundtrack Your Brand havonta 50 dollárt kér szolgáltatásáért helyszínenként. Igaz, hogy ez nagyjából ötször annyi, mint amennyit a Spotify kér magánszemélyektől, de így végre nyereséges lehetne a zenestreamelés üzletága.