Jövőre tényleg beszántják a Délit
További Gazdaság cikkek
A 2017-es költségvetési tervezet alapján jövőre megkezdődhet a Déli pályaudvar felszámolása. A büdzsé ugyanis külön tételt tartalmaz a Kelenföld állomás kapacitásbővítésére, illetve a "Déli üzemi pályaudvar vasúthálózatról történő leválasztására" - szúrta ki az mfor.hu.
A beterjesztés szerint a vasúti pályaudvar területét "egy új vagyonkezelő részére" adnák át, de ennél pontosabban nem derül ki a szövegből, hogy mi a kormányzati szándék a rendkívül értékes budai területtel.
Az NFM szerint nem így van
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a hírek megjelenése után közleményt adott ki, amelyben azt írta: A Déli pályaudvar teljes bezárásáról semmiféle döntés nem született. A jövő évi költségvetési tervezet indoklásában szereplő tétel kizárólag a nagy kiterjedésű, de csekély kihasználtságú, rozsdaövezeti jellegű üzemi pályaudvari területek más célú felhasználásának, és Kelenföld további kapacitásbővítésének költségeit fedezi. A fejlesztési tárca kormányhatározatban rögzített feladatként 2016 őszén terjeszt átfogó koncepciót a kormány elé a budai vasúti közlekedés fejlesztéséről.
Mindazonáltal a költségvetési tervről az MTI is úgy számolt be, hogy "A Déli pályaudvar megszüntetését tervezik jövőre".
Az mfor emlékeztet rá, hogy egy márciusban megjelent kormányrendelet alapján csak júliusra készülnek el azok a hatásvizsgálatok, amelyek a Déli felszámolását és lehetséges hasznosítását elemzik. A teljes koncepció pedig csak szeptemberre kerülne a kormány elé. Csak magára a tervezésre egymilliárd forintot szánnak.
A Déli bezárásáról legutóbb az év elején röppentek fel a hírek, bár a pályaudvar megszüntetése igazából már 70 éve terítéken van valamilyen formában. Dacára annak, hogy mérnökök nem tartják jó öltetnek.
Lázár János a múlt heti kormányinfón még azt mondta, hogy nem született döntés a Déliről.
A mostani verzió szerint a területet parkosítanák. Lázár is arról beszélt, hogy annak nem lenne értelme, ha valami más épülne a pályaudvar helyére.
De a hasznosítás kapcsán más öltetek is felmerültek, egyesek például építészeti múzeumot látnának szívesen az épületben, amelyet egyébként a Guardian a világ egyik legrondább pályaudvarának választott.