Az OTP elismerte, hogy Csányi szemet vetett a Tescóra

2016.05.26. 19:38 Módosítva: 2016.05.26. 19:44

Szemet vetett Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója a Tesco Europe néven egységessé vált regionális Tescóra - írta meg a Figyelő alapján a Nol.hu. Szerintük Csányi nemrég meg akarta venni a magyar, a lengyel, a szlovák és a cseh hálózatot, aminek összesített ára szerencsés esetben 1000 milliárd forint lett volna, de a Figyelő szerint Orbán Viktor nemet mondott az üzletre, mert nem akart a lengyelekkel politikai feszültséget.

A Nol.hu kérdésére az OTP azt válaszolta: "Az OTP Banknál elméleti lehetőségként felmerült, hogy akár részben, akár egészben megvásárolja a Tesco közép-európai hálózatát. A gondolkodás korai fázisában kiderült, hogy a kiskereskedelmi szektor irányába tervezett kitettségünkhöz képest aránytalanul nagy terhet és kockázatot jelentene az akvizíció, így tárgyalásokra már nem is került sor". Csányi Sándor nem tervez kiskereskedelmi befektetéseket - tették hozzá.

Csányinak a jelentős ügyfélkör miatt érte volna meg az üzlet, az OTP később ugródeszkaként használhatta volna az áruházakat a cseh és a lengyel piacon - írja a Figyelő. A csillagászati árért Csányi a Tesco-hálózattal egy elég bizonytalan üzlethez jutott volna, nem véletlen, hogy az utóbbi időben egy komoly vevő sem akart beruházni ezen a piacon hipermarketbe.

A Figyelő szerint 1000 milliárd lett volna a Tesco Europe ára, de csak a magyar hálózat ingatlanvagyona 230 milliárd forint, és ehhez járulna hozzá a kereskedelmi érték, ezzel együtt a magyar hálózat ára az 500 milliárdot is elérheti. Hazánkban 160-nál több Tesco van, Lengyelországban 400, Csehországban 200, Szlovákiában pedig 150 üzlete van a cégnek, azaz vélhetőleg csak az ingatlanok értéke meghaladná az 1000 milliárdos szintet - írja a lap.