Lóhalálában tervezünk új utakat
További Gazdaság cikkek
- Magyar műholdakat bocsátanak fel az űrbe, és ez csak a kezdet
- Mindjárt megszűnik az Ügyfélkapu, ezt kell tudni a változásokról
- Ott tartják a magyar gyerekek a zsebpénzt, ahol nagyon nem kéne
- Elárulta Nagy Márton, mit gondol a román fizetésekről
- Kipécézték és támadhatják a forintot, hatalmas dilemma Matolcsy Györgyék asztalán
Egymás után gyorsan kötött négy nagy szerződést a a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NFI). Utakat terveztetnek, összesen 6 milliárd forintért, írja a Világgazdaság.
A sietség miatt viszont sok minden drágább lesz az adófizetőknek. Korábban ugyanis Orbán bejelentette, hogy a gyorsforgalmi utaknak mihamarabb el kell érniük a határokat.
Mivel uniós pénzeknél a projekt 5 százaléka fordítható legfeljebb úttervezésre, ezért nagyjából azt is lehet tudni, hogy mennyibe fognak kerülni az építendő szakaszok. Például az M30-as Miskolc–Tornyosnémeti közötti szakaszára kötött kétmilliárdos megbízás a Tura Terv Kft.-nek, az előzetesen becsültnél 130 millióval lett drágább. A NIF azzal indokolt, hogy
A komplex, sok érintett megkeresésével járó feladatok elvégzését minimális átfutási idő (6 hónap) alatt kell a tervezőnek teljesítenie.
És ez az érv mind a négy tenderre áll. Így egyébként az említett 60 kilométeres szakasz minden idők legdrágább magyar autópályája lesz tervezési szempontból.
Emellett:
- az M4-es Cegléd–Abony között meglévő 2 x 2, illetve 2 x 1 sávos út 20,5 kilométeres szakaszának bővítése gyorsforgalmi úttá 700-800 millió forintba kerülhet, az Út Teszt Kft.-nek fizetünk.
- A 83. számú főút Pápa–Győr közötti 37,5 kilométeres szakasz 2 x 2 sávos kialakításához, itt még elbírálás alatt van a projekt a lapnak adott válasz szerint. A NIF honlapja szerint már megvan szerződés a Főmterv Zrt.-vel 1,25 milliárdról.
- A miskolcihoz hasonló, több mint 60 kilométeres szakaszt terveznek Csorna–Sopron és az országhatár között, szintén kétmilliárdért.
Az építkezések jövőre vagy azutáni évben kezdődhetnek meg.