150 villanyautó-töltőpontot ígért a kormány, vajon hány készült el?
Tavaly szeptemberben Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter 150 darab villámtöltőpont kialakítását ígérte, hogy ezzel is segítse a kormány a villanyautók elterjedését. Azóta viszont egy sem épült meg ezekből, sőt most már arról van szó, hogy inkább csak 50-et húznak majd fel, de azokról sem tudták még eldönteni, hogy hol legyenek - írta a Világgazdaság.
A beruházásra a Jedlik Ányos-terv részeként került volna sor, amelynek a múlt évi – az e-mobilitást elősegítő – feladataira hétmilliárd forint állt volna a rendelkezésére a szén-dioxid-kvóta eladásaiból befolyt pénzből.
NGM: Hamarosan jön a pályázat
Cikkünk megjelenése után az NGM közleményt adott ki, amit változtatás nélkül közlünk:
"A mai napig 93 elektromos töltőállomás létesült Magyarországon, ami a 906 db forgalomban lévő elektromos autó kiszolgálására megfelelő mennyiség. Norvégiában, Dániában és Németországban is az a bevett alapelv, hogy az autók és a nyilvános töltők aránya 10:1-hez. A kormány ennek ellenére tovább kívánja bővíteni a mindenki által elérhető elektromos töltőhálózatot, a nemzetgazdasági tárca ezért hamarosan kiírja azt az 1,2 milliárd forintos pályázatot, amely 1000 db töltőpont létesítését teszi lehetővé az önkormányzatok számára. Az ehhez szükséges forrás már rendelkezésre áll."
A 150 gyorstöltő mellett pedig 300 gyors- és 800 normál töltő telepítéséről is szó volt, bár ezek a számok valóban túlzónak tűnnek annak fényében, hogy Magyarországon összesen 906 autónak van zöld rendszáma, azaz ennyien használnak részben vagy teljesen elektromos autót. A nullaa viszont biztos, hogy kevés még ennyi autóra is.
A parkolóházaknak és a fizetőparkolóknak előírták, hogy hozzanak létre töltőpontokat, bár ezzel még évekig ráérnek. Úgyhogy egyelőre csak a piaci szereplők által önkéntesen létesített töltőpontok működnek az országban, ezekből egész pontosan 93 darab van, amivel az európai toplista 22. helyére vagyunk jók - derült ki a Világgazdaság cikkéből.