A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megszüntette a Magyar RTL Televízió Zrt. televíziós reklámidő-értékesítésének vizsgálatát - közölte a hivatal pénteken az MTI-vel.
A GVH a 2015. június 15-én azért indított eljárást, mert az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek és részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.
A vizsgálat gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmának feltételezett megsértése miatt indult, de ezt idén június 20-án azért szüntette meg a GVH, mert időközben átrendeződött a piac, elsősorban az Atmedia Kft. csatorna portfóliójának 2016-ra megvalósult jelentős bővülése miatt, amitől elmúlt az RTL feltételezett erőfölénye. Az Atmedia Kft. 2010. január 1-jén kezdte meg magyarországi működését, több tucat televízió, köztük a közszolgálati adók reklámidejét értékesíti.