Szinte senki nem hajlandó teljes árat fizetni a ruhákért
Az amerikai ruhaüzletekre rájár a rúd, aminek egy friss felmérés szerint részben az az oka, hogy manapság már szinte senki sem hajlandó kifizetni a teljes ajánlott fogyasztói árat az egyes darabokért, inkább az outletbe mennek vásárolni az emberek - írta a Quartz.
A lap által idézett felmérés alapján az amerikai vásárlók háromnegyede jár a permanensen alacsonyabb árakkal dolgozó boltokba is. Ami azt jelenti, hogy a rendes boltoknak egyre inkább a nyomott áru outletekkel és diszkontáruházakkal kell versenyezniük.
A fogyasztói szokások alakulására a nagyobb ruhaboltos cégek egyrészt azzal próbálnak reagálni, hogy maguk is létrehoznak outleteket. Másrészt a piaci folyamatok a ruhák ajánlott árait is lejjebb nyomták, tehát eleve olcsóbban kénytelen árulni cuccaikat a gyártók és a nagyobb kiskereskedelmi láncok.
Ráadásul az adatokból - amelyek elsősorban konkrét vásárlásokat összesítenek - az is kiderül, hogy még a luxusmárkákat, így például Prada, Dior vagy Louis Vuitton göncöket, vagy a Ralph Lauren magasabb kategóriás (nem a pórnéknek szánt Polo) cuccait vásárlók is nagyon nagy számban fordulnak elő az outlektekben és diszkontáruházakban. Egész pontosan 71 százalék az, aki a luxus- és outletbeli ruhát is vásárol.
Általában véve pedig az a kép rajzolódik ki az adatokból, hogy a ruhapiacnak jelenleg a legfelsőbb és a legalsóbb szintjein jó a biznisz, a középkategóriát viszont szétszedi a két szélső szegmens jelentette konkurencia.