Vizsgálják a Tesco 49 forintos dinnyeakcióját

2016.08.23. 15:04

A kormánynak nincs ráhatása az időjárásra, pedig az a dinnyetermelést és a dinnyefogyasztást is befolyásolja, írta Magyar Zoltán képviselőtársának küldött válaszában Fazekas Sándor. A földművelési minisztertől a jobbikos politikus azt szerette volna megtudni, mikor érkezik "érdemi és tartós megoldás a dinnyetermelők érdekében".

Ön hány kiló dinnyét eszik meg egy évben?

Fazekas szerint az elmúlt időszakban a hűvös, csapadékos időjárás miatt a legnagyobb felvevőpiacokon, vagyis Németországban, Lengyelországban és a Baltikumon jelentősen csökkent a dinnye iránti kereslet, ami átmeneti túlkínálatot okozott és csökkenő felvásárlási árakat hozott.

Ezzel párhuzamosan a párás időjárás miatt megjelent a "fenésedés betegség" , amely jelentősen rontotta a dinnye minőségét.

A miniszter szerint a kormánynak csak a piac szabályozott működésére van ráhatása, emellett pedig marketingeszközökkel népszerűsíti a dinnyét, ami nem is eredménytelen. 20 százalékkal nőtt a belföldi dinnyefogyasztás, egy ember átlagosan 15 kilót eszik évente.

A miniszter válaszában megjegyzi, az agrárkamara és az Agrármarketing Centrum közös akciójában fogyasztásösztönző termékkóstoltatásokat tartottak az ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO és SPAR üzletláncokban.

A Tesco viszont nem csatlakozott a kampányhoz, ráadásul 49 forintért akciózták a dinnyét, ami után az élelmiszerlánc-biztonsági hivatal egyből rájuk is ugrott. "Ha törvénytelenség történt, akkor annak természetesen megvannak a következményei" - írta Fazekas.