Új magyar üzleteket nyit a Decathlon
Pósfai Gábor ügyvezető igazgató csütörtökön, a Decathlon áruházlánc első digitális áruházának sajtóbemutatóján bejelentette: az eddig csak a külterületeken működő Decathlon szombaton megnyitja 18. áruházát Budapesten, a Nyugati téren. A belvárosi áruházzal, ami az ötödik Decathlon lesz a fővárosban, illetve a környékén, új vásárlói rétegeket szeretnének megnyerni - írja az MTI.
A cég az év végéig még további három áruházat nyit Tatabányán, Sopronban és Budapesten. Jövőre a megyeszékhelyeken tervezik új üzletek nyitását. Az áruházak területét az adott város vonzáskörzete és vásárlóereje alapján határozzák meg, a soproni és tatabányai üzlet ezer négyzetméteres lesz.
A budapesti Nyugati téren szombaton nyíló 1733 négyzetméteres új digitális áruházban majdnem hetven sportág termékeit kínálják, amik közül egyeseket - például a kerékpárokat, nagyobb súlyú árucikkeket - csak online lehet megrendelni. Az online értékesítés aránya folyamatosan emelkedik, már megközelíti a 3 százalékot.
Az új belvárosi üzlet digitális tesztáruházként is működik, valamennyi, a Decathlon 1100 üzletének valamelyikében megtalálható digitális eszközt használják majd, és az itt szerzett tapasztalatok tükrében alkalmazzák a lánc többi áruházában.
A Magyarországon majdnem 1300 munkavállalót foglalkoztató sportáruházlánc 2015-ben 1,4 milliárd forint adózás előtti, illetve 1,2 milliárd forint adózott nyereséget ért el, 26 százalékkal növelte forgalmát.