Szépen fejlődik a hazai online kereskedelem
Az első félévben, főleg a sportesemények miatt 18 százalékot nőtt a hazai online kiskereskedelem, áll a GKI, és az Árukereső felmérésében. Ez 131 milliárdos forgalmat jelent, főleg a második negyedév volt igen erős.
Száz látogatásból átlagosan 2,1 vásárlás valósul meg. Itt a legjobb a számítástechnikai szektor, itt 2,6 vásárlás jön össze százból, leggyengébb a kert, otthon terület, ahol csak 1,4. Bevétel szempontjából a szórakoztató elektronikát emelték ki, ami az Eb alatt nagyot növekedett, tavalyhoz második negyedévhez képest idén majdnem másfélszer annyi ilyen holmi ment el a neten.
Nagy változás volt még, hogy a cégek nagyon mennek a Facebookra, már 78 százalékuk fenn van, és egyre többen próbálnak az amerikai cégnél hirdetni is. Egyébként nagyjából a webáruházak kétharmadának van marketingterve, de ezek inkább egy-egy kampányt jelentenek.