Magyar elektromos repülőgépet mutattak be
Az új vállalat 2020-ig 1500 Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépet szerel össze magyar licence alapján és értékesít Kínában. A zöldmezős beruházás keretein belül egy közepes méretű repülőtér, egy összeszerelő és karbantartó üzem, valamint a Magnus Pilot Academy pilótaképző centrumhálózat is felépül. A Magnus Aircraft kecskeméti üzemében készülő géptestekből és alkatrészekből, magyar szakemberek felügyelete alatt végszerelik és kezdik meg a kész légijárművek értékesítését.
A társaság közleményében hangsúlyozta: az üzlettel 6 év alatt összesen 50 milliárd forint árbevételre tehet szert a kecskeméti gyártó, és összesen 600 munkatársat alkalmazhatnak a kecskeméti gyárban, amely kapacitásbővítés előtt áll. Emellett Kínában további 250 munkavállaló dolgozik majd az első ütemben.
A világ első teljesen elektromos, kétüléses, oktató és alap műrepülhető repülőgépének megalkotói 2015 őszén Európából egyedüliként vettek részt egy Kínában megrendezett repülős szakkiállításon, ahol 2600 új kis és közepes repülőtér építéséről szóló megállapodást írt alá a kínai kormány a városi vezetőkkel.
A Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépeket követően az eFusion, vagyis az elektromos hajtású légijárművek kivitelére Kínába 2018-tól nyílik lehetőség, amely egy újabb, jövőbeni megállapodás tárgyát képezi és ez további bővítéseket is eredményez.