Sámuel, Hajna
12 °C
23 °C

Befagyasztották az orosz állami propagandatévé számláit Angliában

2016.10.17. 13:35

Befagyaszották az orosz állami Russia Today (RT) számláit az Egyesült Királyságban - írja az Independent.

A brit RT főszerkesztője Twitteren azt írta, hogy a tévé és internetes portál munkatársainak összes számláját zárolták, és ez ellen nem tudnak semmit tenni. "Éljen a szólásszabadság" - tette még hozzá. A BBC azt írja, az RT-t korábban megbüntette a brit médiahatóság, az Ofcom, amiért elfogultan tájékoztattak az ukrajnai és szíriai háborús konfliktusokról.

A NatWest Bank annyit közölt az RT londoni irodájával, hogy átvizsgálták az RT-vel kötött megállapodásaikat, és arra jutottak, hogy nem nyújtanak további banki szolgáltatásokat a cégnek. Margita Szimonyan. a lap főszerkesztője azt mondta, nem tudják, miért pont most történt ez meg, mert sem mostanában, sem korábban nem utalt rá semmi, hogy ilyesmire kerülhet sor. "Elméletileg lehet ennek valami köze az új angol-amerikai szankciókhoz, amiket Oroszország ellen akarnak bevezetni. A jogászaink már foglalkoznak az üggyel" - mondta.

Az angol, spanyol, arab nyelvű csatorna – magyar nyelvű nincsen, bár volt, aki ennek létrehozását tavaly biztos forrásból  tudni vélte  – orosz állami kezdeményezésre jött létre 2005-ben. 

Az orosz külügyminisztérium egy Facebook-posztban már reagált is az RT számláinak befagyasztására: "Az EU-t elhagyni készülő Nagy-Britannia a szólásszabadság iránti elkötelezettségét is maga mögött hagyta" – írta Marija Zaharova, a külügy szóvivője.