Nem gondolná, melyik bizniszbe fektetett Snoop Dogg 10 millió dollárt

2016.10.25. 22:42

A start upok nem csak a tech krómtiszta világában tarolnak, hanem a legális marihuánabizniszben is. A Kaliforniában indított Eaze szolgáltatás a start upok üzleti megoldásait keverte az Uber működésével, amely instant üzleti sikerhez vezetett.

A 2014-ben indított app annak köszönheti működését, hogy 25 amerikai államban engedélyezett az orvosi marihuána használata, négy államban pedig minden 21 év feletti szabadon vásárolhat füvet. Sőt, négy további államban a két hét múlva kezdődő választáson a fű legalizálásáról is szavaznak.

Az Eaze működése egyszerű: a gyógyulni, vagy röhögcsélni vágyó felhasználó kiválaszthatja az állapotához legjobban passzoló fűfajtát, majd a legközelebbi gyógyszertárt, ahová negyed órán belül leszállítják a csomagot.

Az Eaze tavaly 200 ezer megrendelőnek szállított, amely mellett feladatához tartozik, hogy potenciális vásárlóit orvosi marihuána vásárlásra jogosító kártyához juttassa.

Dúskálnak a pénzben

Az alkalmazás olyan sikeres, hogy nem csak a vásárlók, hanem a befektetők is tolonganak, írja a Vocativ. A cég a héten jelentette be, hogy további 13 millió dolláros befektetéssel növelte vagyonát. A lelkesedés egyébként nem új keletű: tavaly Snoop Dogg fektetett be 10 millió dollárt a bizniszbe.

A bizniszt nem egyszerűen egy spangli utáni emocionális túltengés hajtja, hanem nagyon is racionális indokok. A fű legalizációja vagy dekriminalizációja elképesztő üzleti sikerekhez vezetett. Korábbi cikkünkben írtuk, hogy a kereskedőknek már az okoz gondot, hogy hova rakják azt a temérdek pénzt, amit keresnek.

Az alkalmazás terjedését a lap szerint csak az korlátozhatja, hogy több államban, például Coloradóban vagy Washingtonban tilos szállítani az orvosi marihuánát. Az Uber amerikai sikere azonban azt is jelezheti, hogy ahol megfelelő anyagi háttér van, ott az ilyen problémákat is meg lehet oldani.