A GVH lecsap a Facebookon kamuzókra

2016.10.26. 11:57

A Gazdasági Versenyhivatal a közösségi médián megjelenő tartalmakat is vizsgálni fogja – jelentette be a GVH elnöke beszélt szerdán az M1-en.

Juhász Miklós szerint a Facebookon és más platformokon megjelenő hirdetések monitorozására azért van szükség, mert "a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni az itt megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám, vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról". A két dolog pedig nyilván külön elbírálás alá esik.

Juhász szerint versenyjogi szempontból is tisztázni kell a közösségi médiafelületeken megjelenő reklámok helyzetét, bár arra az MTI híre alapján nem tért ki részletesen, hogy pontosan mik az elképzelések ezzel kapcsolatban. 

A GVH elnöke arról viszont beszélt, hogy fontosnak tartja a kis- és középvállalkozások (kkv) versenytudatosságának növelését. A versenytudatosság a nagyobb cégeknél többé-kevésbé rendben van, a kkv-knál azonban súlyos problémák vannak. Példaként említette, hogy a kartellügyek túlnyomó többségében a kkv-k érintettek. A vállalkozások nem feltétlenül rossz szándékból követtek el jogsértés, hanem azért, mert nem voltak tisztában azzal, hogy amit tesznek, szabálytalan – mondta Juhász Miklós.

Ami egyben azt is jelenti, hogy sok kkv szerint nincs semmi kivetnivaló a fogyasztók megkurtításában, legalábbis nehéz máshogy értelmezni azt, hogy nem tartják problémásnak a kartellezést.