Egyetlen gyógyszer reklámja sem tartalmazhat olyan utalást vagy kifejezést, amely tudósok, egészségügyi szakemberek vagy ismert személyiségek ajánlását tartalmazza. A Merck nevű cég azonban a GVH szerint ezt a szabályt megszegte, a Flexagil krémjének a reklámjában egy "gyógyszerész" ajánlotta a terméket. Az eredmény: 150 milliós bírság a GVH-tól.
A bírság indoklása szerint a fogyasztók szívesebben megvesznek egy olyan terméket, amit szakember népszerűsít, vagy olyan ember, akiben megbíznak. A vizsgált reklám pedig egy patikai élethelyzet jelent meg, és a reklámfilm több eleme is azt üzente a fogyasztóknak, hogy a gyógyszerész ajánlja a Flexagil krémet.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)