Már a fej fölötti poggyásztartóért is pénzt akarnak a repülőn
Ismerős élmény az utastárs, aki a fedélzeten rögvest nyolc részre osztott cókmókját mind megpróbálja begyömöszölni a térbe, az ülés alá, a tiéd alá, az ölébe, a te öledbe, kabát-, pulcsi-, szendvicske- és újsághalommal terítve be a repülőgépet? Ha így mennek a dolgok, hamarosan ez lehet az alap, legalábbis ha a légitársaságok átveszik azt az elég ijesztően hangzó új rendszert, amit a United Airlines már be is jelentett.
A harmadik legnagyobb amerikai társaság szimpla jeggyel rendelkező utasainak mostantól nem jár alapból a fedélzeti, fej fölötti csomagtér, ha abba szeretnék tenni a kézipoggyászukat, rá kell fizetniük az alapdíjra. Idáig csak a feladott poggyászokért kellett fizetni náluk is, a jövőben azonban az egyetlen kézipoggyászért is kérik az extradíjat – különben marad a láb alatti gyömöszkölés.
A januárban életbe lépő változtatás másban is korlátozza az olcsóbb jeggyel járó eddigi jogosítványokat (random kiosztott helyek, illetve ezekhez nem írják jóvá a kedvezményekhez a mérföldeket), de ezek egyrészt több más légitársaságnál is megvannak, másrészt meg az új csomagszabályzat az, ami igazán vészjósló.
Az ok természetesen a súly- és ezzel az üzemanyagköltségek további leszorítása, illetve a bevételnövelés. A világ légitársaságai mind küzdenek hasonló problémákkal, a fapadosabbnál is fapadosabb azonban új módi – kérdés, hogy a Unitednál hogy fogják értékelni a tapasztalatokat, esetleg Európában is átveszik-e majd mások az újabb lehúzós technikát.