A McDonald's nagyjából 2,1 milliárd dollárért eladja kínai és hongkongi érdekeltségeinek 80 százalékát. Az éttermeket a kínai állami beruházási alap, a Citic és az amerikai befektetési cég, a Carlyle Group veszi meg - írja a BBC.
Az üzlet a McDonald's globális üzleti stratégiájába illeszkedik, aminek az a célja, hogy az olyan ázsiai piacain, mint például Kína, Hong Kong vagy Dél-Korea, nagyobb arányban támaszkodjon franchise tulajdonosi struktúrára közvetlen tulajdonlás helyett. A McDonald's jelenleg a kínai éttermeinek 65 százalékát tulajdonolja és üzemelteti egyszerre, a franchise rendszerre való áttérés az üzemeltetési költségek csökkenése miatt lesz hasznos a cég elképzelései alapján.
Mindez azért is fontos a cégnek, mert a KFC és a Pizza Hut tulajdonosa, a Yum Brands is átstrukturálja az ázsiai érdekeltségeit. Erre azért van szükség, mert mindkét multinak egyre komolyabb helyi kihívói vannak a kínai piacon.
A megállapodás értelmében a a McDonald's a kínai részesedéseinek 20 százalékát tartja meg, a Citic 52 százalékos, a Caryle 28 százalékos részesedést szerez.