Majdnem egymillió magyar kapta késve a karácsonyi rendelését
Több mint 900 000 magyar internetező csak késéssel tudta átvenni a karácsonyi időszakban neten rendelt termékeket, az ügyfelek átlagosan 5 nappal később kapták kézhez a csomagokat, de 12 százalékukhoz még január első hetében sem érkezett meg - ezt derül ki az eNet Internetkutató 2017. január eleji felméréséből, amelyről az MTI ír.
A késések oka a felmérés szerint az lehet, hogy a webáruházak nem számítottak arra, hogy ennyire megnő majd a forgalmuk, de az is közrejátszhatott, hogy a futárszolgálatok az ünnepi időszakban nem tudták olyan mértékben bővíteni átmenetileg a kapacitásukat, ahogyan azt a megemelkedett rendelésszám igényelte volna.
A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma az volt, hogy arról nem tájékoztatták az ügyfeleket, a megrendelők alig harmadának szóltak arról, hogy késni fog a csomagja. Az ügyfelek többsége maga érdeklődött valamelyik platformon. Az érintettek a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, negyven százalékuk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta az eljárásmódot, 25 százalék számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő.
A kutatócég szerint az egész karácsonyi mizéria rontott a webáruházak megítélésén, a késésben érintettek 16 százaléka mondta azt, hogy legközelebb inkább egy másik webáruháztól rendel. Az érintettek kétharmada viszont a történtektől függetlenül máskor is fog attól a webáruháztól rendelni, amelyiktől nem kapta meg időben a csomagját.
A felmérés 993 internetező bevonásával, 2017 január 5. és 10. között készült.