Kiskereskedelmi apokalipszis jön az USA-ban
Az utóbbi évtizedek legnagyobb üzletbezárási hulláma sújtja az Egyesült Államokat az internetes kereskedelem terjedése és a fogyasztói szokások átlakulása miatt - derül ki a Business Insider cikkéből. A következő hónapokban mintegy 3500 boltot zárhatnak be olyan nagy üzletláncok és márkák, mint a Macy's, a Kmart, a Sears, az Abercombie & Fitch, vagy a Guess.
![GettyImages-107716968](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/1572/15729/157297/15729735_32e4ba075b932267534844866eb6baf3_wm.jpg)
Egyes cégek, például a Bebe az összes üzletüket bezárják, és átnavigálnak az online árusítára. Mások azzal próbálkoznak, hogy csak a legjobb helyeken lévő, legprofitábilisabb boltjaikat tartják meg. Elemzők szerint az USA-ban, ami világelső az egy főre jutó üzletek számát tekintve, a következő időszakban valódi kiskereskedelmi apokalipszis várható.
A bevásárlóközpontok látogatottsága évek óta hanyatlik, 2010 és 2013 között 50 százalékkal csökkent, részben az online bevásárlás terjedése miatt, részben pedig azért, mert mostanában az emberek a fizetésük nagyobb részét szánják utazásra, szolgáltatások igénybe vételére, mint új tárgyakra.
Ahogy a boltokok bezárnak, a plázák fenntarthatósága is veszélybe kerül: amelyek valami miatt nem alkalmasak arra, hogy a hagyományos üzleteket vonzó szolgáltatóegységekké alakítsák, azoknak szintén be kell majd zárniuk. A Green Street Advisors ingatlancég elemzése szerint az USA-ban a bevásárlóközpontok 30 százaléka esik ebbe a kategóriába, vagyis a plázák harmada éveken belül kihasználatlanná válhat.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)