Megbüntették a Jófogást félrevezető reklámja miatt

2017.03.30. 12:35

Megtévesztette a fogyasztókat a Jófogás apróhirdetési portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft. a Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint, mert megalapozatlanul használta a „Csak a Jófogáson” kiemelést a hirdetéseknél - közölte a GVH. A vállalkozás megtévesztette üzletfeleit a 2015 októberében kiadott sajtóközleményével is. A jogsértésért a vállalkozásra kétmillió forint bírságot szabott ki a GVH.

A GVH csak azokat a tájékoztatásokat vizsgálta, amelyeket a Schibsted Kft. „Csak a Jófogáson” kiemeléssel a Jófogás ingatlan rovatában és a mobil alkalmazásában tett közzé 2015 októberétől. A kommunikáció azt üzente a fogyasztóknak és az üzletfeleknek, hogy bizonyos hirdetések kizárólag a Jófogáson érhetők el, miközben egyes hirdetések máshol is felbukkantak.

A lehetséges üzleti partnereknek szóló sajtóközleménnyel pedig az volt a baj, hogy a PR-kommunikáció alapján a Jófogás ingatlan rovatán belül fokozódó fogyasztói aktivitásra, így a hirdetések ár-érték arányának növekedésére lehetett számítani. 

Figyelembe véve, hogy a Schibsted Kft. stratégiai törekvése végül nem valósult meg, a hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett hosszabb távon arra, hogy megtévessze a professzionális hirdetőket a felületen történő hirdetés előnyeit, és az azoktól várható eredményeket illetően.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a kiemelési szolgáltatások értékesítéséből származó bevételekből indult ki. A hivtal enyhítő körülményként értékelte, hogy a cég módosította kereskedelmi gyakorlatát már a versenyfelügyeleti eljárás alatt, kiegészítő információval pontosította a „Csak a Jófogáson” szalagot, kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában, és időközben meg is valósította vállalásainak egyes elemeit.