Kiűzi a nyugati minimálbér az EU-s piacokról a magyar fuvarozókat
Súlyos anyagi és adminisztrációs teher a magyar fuvarozóknak is, hogy több uniós országban az ottani minimálbért kell fizetniük a dolgozóiknak, ezért egyes fuvarozók visszavonulhatnak az európai uniós piacokról - mondta a Világgazdaság csütörtöki számában adott interjúban Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.
Somogyi szerint az Európai Bizottság - az MKFE és további tíz uniós tagország fuvarozóinak folyamatos tiltakozása ellenére - sem próbál gátat szabni az unió alapelveivel ellentétes adminisztratív és bérfizetései szabályok bevezetésének.
A főtitkár szerint ezeknek a szabályoknak a betartása olyan nagy mennyiségű adminisztrációs feladatot ró a kisvállalkozásokra, amelyek ellehetetlenítik a működésüket. Mint mondta, máris több vállalkozás jelezte, hogy a bizonytalan jogi helyzet és a kilátásba helyezett irreálisan magas bírság miatt visszavonul egyes uniós piacokról, derül ki az MTI szemléjéből.
"Becslésünk szerint a fuvardíjakat legalább 15, de bizonyos esetben akár 30 százalékkal kellene emelni, hogy a pluszköltségek mellett is rentábilisan működjön egy gazdaság" - mondta. Ezzel szemben a piac jelenleg is nyomott árakat diktál, a megrendelők egyelőre elutasítják az áremelést. További veszély, hogy az Európai Unión kívülről érkező, valóban dömpingáron dolgozó fuvarosok miatt ezek az árak tovább csökkenhetnek - hívta fel a figyelmet Somogyi Gábor.