Kikötőkkel szórják tele Budapestet a vizes vb-re
További Gazdaság cikkek
- Magyar műholdakat bocsátanak fel az űrbe, és ez csak a kezdet
- Mindjárt megszűnik az Ügyfélkapu, ezt kell tudni a változásokról
- Ott tartják a magyar gyerekek a zsebpénzt, ahol nagyon nem kéne
- Elárulta Nagy Márton, mit gondol a román fizetésekről
- Kipécézték és támadhatják a forintot, hatalmas dilemma Matolcsy Györgyék asztalán
Eddig sem lehetett azzal vádolni a magyar kormányt, hogy elapróznák a nyári FINA vizes világbajnokságra való felkészülést, így nagyjából beleillik a projektbe, hogy több új hajókikötőt és egy új kompjáratot is indítanak a VB alatt.
Seszták Miklós, a vb-projektért is felelős fejlesztési miniszter már korábban beszélt róla, hogy új kompjáratot indítanának Budapesten, amellyel a város különböző pontjairól juthatnak majd el a látogatók a vb helyszíneire, a Margitszigetre és az angyalföldi Duna Arénába. A múlt héten pedig meg is jelentek a közbeszerzési értesítőben az ezzel kapcsolatos közbeszerzések eredményei ezek szerint
- a vb-t lebonyolító BP2017 nonprofit Kft. 378,5 millió forintért rendelt nyolc hajót, pontosabban "Vízi személyszállítási szolgáltatást" a MAHART- PassNave Kft.-től;
- 495 millióért szerzett be úszódokkokat, négy helyszínre összesen nyolc darabot, szintén a MAHART- PassNave Kft.-től;
- ezekhez a partra épített részeket az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő 116,5 millió forintért építteti T-Komfort Kft.-vel
- amelyek műszaki ellenőrzését pedig az Orient 9001 Kft. végezheti el, 2,9 millióért.
A kikötők amúgy a Vigadóhoz, a Duna Arénához épülnek és Margitszigetre épülnek, ez utóbbihoz két helyen is, de a Mahart hajói és gyorshajói a Müpánál is megállnak majd.
Felmerül persze a kérdés, hogy a világbajnokság két és fél hete után mi lesz Budapest legújabb kikötőivel. Megkérdeztük a BP2017-et, a Mahart - PassNave-t és a Fejlesztési Minisztériumot is, hogy mi célt szolgálnak majd az új kikötők. Kérdéseinkre a Mahart válaszolt, amiből kiderült, hogy többek között
A részben állami tulajdonú Mahart - PassNave kft. marketing igazgatója, Sztojanovits Kristóf kérdésünkre azt válaszolta, hogy "A kikötők egy része a továbbiakban a budapesti és Dunakanyar menetrendi járatok kiszolgálásában fog részt venni, a másik részében egy tematikus történelmi hajóbemutatót fogunk kialakítani. Utóbbiban a Neszmélyi hajóskanzen és a Zoltán Gőzös Alapítvánnyal közösen történik a történelmi hajók kiállítása, amely kézzelfogható közelségbe hozza a hajózás történelmi darabjait a látogatók számára. A tematikus túra indulópontja a Vigadó téren található Kossuth Múzeumhajó, és a Parlament előtt megtalálható Lajta monitor hajó. A túra útvonalának folytatásaként a további hajók kiállításához, az Olimpiai parknál, a Margitszigeten és a Dagálynál létesülő kikötők fognak helyszínül szolgálni."
Adott esetben viszont Szojanovits szerint a BKK vagy a Mahart más hajói is használni tudják majd az úszódokkokat, így nem maradnak majd kihasználatlanul a most képített kikötők.