- Gazdaság
- miniszterelnöki kabinetiroda
- rogán antal
- állítsuk meg brüsszelt
- plakátkampány
- állami hirdetés
- nemzeti konzultáció
4,2 milliárdért állította meg Brüsszelt a kormány
További Gazdaság cikkek
- Parragh Lászlót újabb fontos pozícióból váltották le
- Hamarosan érkezik a levél, új lehetőség nyílik a lakásvásárlásra
- Így segítenek kiutat találni a bankok a hitellabirintusból, de vigyázat: nem önzetlenül teszik
- Magyar műholdakat bocsátanak fel az űrbe, és ez csak a kezdet
- Mindjárt megszűnik az Ügyfélkapu, ezt kell tudni a változásokról
Nem sajnálta a pénzt a kormány arra, hogy propagálja a nemzeti konzultációt, és belevésse a magyar választók agyába, hogy Brüsszelt meg kell állítani: az áprilisi „Állítsuk meg Brüsszelt!” kampányra nettó 4,2 milliárd forintot költött el. Mindez úgy derült ki, hogy az Átlátszó.hu közérdekű adatigényléssel kikérte a kampány költségeit, amit a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda ki is adott, miután elkértek 25 ezer forint költségtérítést.
Azt gondolnánk, hogy az egész országot ellepő plakátokra mehetett a pénz nagy része, de az egész pontosan 4 242 920 611 forint legnagyobb részét – nagyjából a felét – a sajtóban megjelenő hirdetésekre fordították, vagyis ebből a pénzből a kormányközeli médiabirodalom bevételei növekedtek. Hogy hogyan is hirdet a kormány például a Ripostban, arról itt írtunk bővebben.
A költések így álltak össze médiumonként:
- sajtóhirdetések: 2 milliárd forint;
- tévés spotok: 987,9 millió forint;
- online reklámok: 693,6 millió forint;
- közterületi hirdetések: 316,3 millió forint;
- rádiós hirdetések: 244,8 millió forint.
A kormánypártnak biztos megérte a pénzt a kampány, mert Orbán Viktor ma a parlamentben a valaha volt legsikeresebb nemzeti konzultációnak ítélte a Brüsszelt megállítóst – még ha azzal a kormánynak sikerült annyira magára haragítania az Európai Uniót, hogy most egy újabb, feltételezhetően szintén elég drága kampánnyal magyarázkodhat, hogy mennyire európaiak is a magyarok. A konzultációt 1 millió 680 ezren küldték vissza, vagyis
Ennél összességében drágább lehetett a nemzeti konzultáció hirdetése, mert az Átlátszó a májusi adatokat nem kapta meg.
Hogy mennyire volt sikeres a konzultáció, az tényleg a Fidesz értelmezésétől függ. Mindenesetre az biztos, hogy minden idők leghazudósabb konzultációját reklámozta 4,2 milliárdért a kormány, amely, ahogy korábban írtuk, még abban sem mondott igazat, amit kérdezett. Hogy hogy és mit csúsztatott merre a konzultáció, arról itt olvashat bővebben.
(Címlapkép: szarvas/Index)