Ugyanannyit fizetünk, kevesebbet kapunk
Számos csokoládéfajtát, WC-papírt, gyümölcslét, illetve egyéb termékeket forgalmaznak egyre kisebb mennyiségben csomagolásonként, miközben a termékek ára nem változott, írja a BBC a brit Nemzeti Statisztikai Hivatalra (ONS) hivatkozva.
Kisebb méretekben árulnak már számos csokimárkát, a Tropicana narancslé egy literesről 85 centiliteresre csökkent le, illetve a Toblerone-rudakon nőttek a háromszög-hegyek közti rések: kevesebb csoki van az ugyanolyan hosszú rúdban.
Összesen 2529 darab termék csomagonkénti mennyisége csökkent 2012 óta. Az ONS szerint a méretcsökkentés összességében nem hatott az infláció miatt történő árnövekedésre, viszont néhány kategóriában az infláció méretcsökkenéshez igazított mértéke meglehetősen nőtt, például a cukornál, a lekvárnál, vagy a péksüteményeknél.
614 termék kiszerelésének mérete viszont növekedett az elmúlt öt évben.