Leállt a Cégkapu
Több olvasónk is jelezte, hogy reggel óta nem, vagy alig lehet használni a Cégkaput. Az ügyfélszolgálatnál azt mondták, azért áll a rendszer, mert nem voltak felkészülve ekkora forgalomra.
"Jómagam egy órája kínlódok az elvileg 5 perces művelettel, de vagy be sem tölt a nyitóoldal, vagy közben dob ki hibaüzenettel. Több gépről is próbáltam, nem jutok egyről a kettőre" - írta olvasónk.
A Cégkapu olyasmi, mint az Ügyfélkapu, csak ezen keresztül cégek, alapítványok, gazdálkodó szervezetek online tartják majd a kapcsolatot a hivatalokkal, dokumentumokat küldhetnek, fogadhatnak, így személyes ügyintézés nélkül, kényelmesebben és gyorsabban intézhetik a cégügyeiket. Azért van most ekkora forgalom, mert augusztus 31-ig, tehát csütörtökig kell minden céget regisztrálni a rendszerben. A rendszerbe július óta lehet regisztrálni.
A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató cikkünkre reagálva azt írta, hogy a Cégkapu regisztrációja alapvetően rendben halad, de a folyamatos monitoring-tesztek azonban fényt derítettek egy olyan, adatbázis-kezelőt érintő szoftverhibára, ami egyes felhasználóknál megakaszthatja a regisztráció folyamatát, vagy átmenetileg elérhetetlenné teszi a felületet.
"Mérnökeink már dolgoznak a működés helyreállításán. A regisztrációt még ezután elvégző ügyfelek megnyugtatása érdekében fontosnak tartjuk hangsúlyozni, hogy az e-ügyintézési törvény 2017. év végéig egy átmeneti felkészülési időszakot biztosít, amely időszakban az egyébként pár perces regisztráció hátrányos jogkövetkezmények nélkül tehető meg" - írták.