![D MTZ20160427008](http://kep.index.hu/1/0/1831/18313/183130/18313035_6305445b2ee17c942222f82094fa3707_wm.jpg)
További Gazdaság cikkek
-
Nemzetgazdasági Minisztérium: Magyar Péter a programját felírhatja egy WC-papírra
- Rég látott lépésre készül a forint, jöhet a nagy áttörés
- Felcsillant Fortuna mosolya, csaknem 12,5 millió forintot zsebelhet be egy magyar szerencsejátékos
- Kocsmafejlesztési programot szorgalmaz a magyar söripar
- Energiaügyi Minisztérium: Február közepén is ötven százalékig töltve vannak a hazai gáztárolók
Már úgy tűnt, hogy vége a metrópótlóbusz-tender szinte követhetetlen csavarjainak, amikor egy szerződésben ismét felbukkantak a Tarlós István által fantomgyárnak tartott Mabi-Bus (később IKARUS Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.) buszai.
- Harminc darab új magyar buszt vásárol a BKV 2,58 milliárd forintért. Eddig a jó hír.
- A nem túl jó hír, hogy a buszokat nem verseny alapján vásárolják, hanem egy furcsa, részleges szerződés-átruházás részeként kapja a BKV a Volánbusztól. Az ügylet pontos neve: "A Volánbusz Zrt. és a BKV Zrt. közötti megállapodás a budapesti M3 metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges metró felszíni pótlás megvalósítása érdekében." A buszok abból a beszerzésből származnak majd, amit a Volánbusz írt ki korábban 180 darab csuklós, városi buszra.
- Nem túl biztató hír, hogy a szóban forgó Volánbusz-tenderen nyertes IKARUS Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. a szerződésben meghatározott 2017 augusztusi határidőig nem szállított le egy buszt sem. Ebből a fantomflottából vásárol most 30 buszt a BKV. (A magyar céget Tarlós István többször úgy emlegette, hogy vennének tőlük buszt, csak nem gyártottak még le egy darabot se.)
- További nem jó hír, hogy a BKV valószínűleg nem kész buszokat vásárol. A járműveket saját műhelyeiben, úgynevezett PKD-s konstrukcióban kell befejeznie, ami 2-3 millió forinttal emelheti az amúgy sem alacsony, buszonkénti 86,2 millió forintos árat. De mivel erre vonatkozóan nincs adat a szerződés-átruházási szerződésben, az is előfordulhat, hogy a buszokat készen kapja meg a BKV.
- További nem jó hír, hogy erre a busztípusra a BKV már tavaly rendelkezett szerződéssel. Ezeket a szerződéseket a fővárosi közgyűlés döntése alapján végül nem írták alá. A buszok ára akkor alacsonyabb volt egymillió forinttal.
- További nem jó hír, hogy a BKV-s finiselésre váró, tehát nem befejezett Modulo buszok árai már tavaly meghaladták a fővárosi busztenderen nyertes másik gyártó, a lengyel Solaris hasonló buszainak árait.
Összegezve: a BKV bő egy év után és még drágábban juthat hozzá azokhoz a buszokhoz, amikre tavaly már kész szerződése volt, méghozzá a Volánbuszon keresztül. Persze csak akkor, ha az IKARUS EAG egyáltalán le tudja gyártani azokat jövő nyárra.
(Mint azt az Omnibusz blog megírta, az IKARUS EAG-nak csak azért él még a szállítási szerződése, mert 240 napos haladékot kapott egy megváltozott jogszabályra hivatkozva, miszerint minden új buszba kell tűzoltókészülék.)
(Borítókép: Egy Modulo M168D csuklós autóbusz érkezik a Deák téri autóbuszmegállóba Budapesten 2016. április 27-én. A tervek szerint 75 darab Modulo M168D állna forgalomba a fővárosban. MTI / Máthé Zoltán)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=bJE1jRyMFaE6fJ8fhsC.y4ZQnDkFoiPbY7JeelfAZ7P.i7&stparam=wnniomkpwg&fastid=ipqxvzhaneitfhaugbtmmzijqomb&nc=0)