Hihetetlen dolog történt az Egyesült Államok sportcipőpiacán: a Nike hosszú évek óta legnépszerűbb típusát és zászlóshajó-termékét, az amerikaiak kedvenc cipőjét, vagyis a Nike Jordant maga mögé utasította az Adidas az eladási listák élén.
Az NPD Group augusztusra vonatkozó sportcpiaci jelentése alapján készült Quartz-cikk szerint a teljes Adidas-termékpaletta együtt nyomta le a Nike Jordan-típusokat, de ez még így is szép teljesítmény a német márkától az amerikai piacon. Pláne, hogy az Adidas néhány évvel ezelőtt még a talpon maradásért küzdött az USA-ban, ehhez képest viszont most ott tart, hogy 13 százalékra tudta növelni részesedését a cipőpiaci eladásokból. Az első helyen még így is a Nike áll meggyőző, 36 százalékos aránnyal, önmagában a Jordan almárka pedig 8 százalékot hasít ki.
Az elemzést készítő NPD Group elnöke így kommentálta a fejleményt: "Olyan eredmény ez, amiről nem gondoltam volna, hogy az én életemben megtörténik."
A Jordan hanyatlása nem a friss eredmények kapcsán bukott ki először, a Morgan Stanley már egy hónappal ezelőtt arra jutott, gondban lehet a Nike legendás almárkája, ami összefügg a magasszárú kosárcipők iránti kereslet hanyatlásával és a brand presztízsének romlásával, amit a túl sok boltokba kerülő darab okozott.