Belgiumban betiltanák a helyi sugardaddy-társkereső reklámjait

Untitled-4
2017.09.26. 14:34 Módosítva: 2017.09.27. 10:57

Belga miniszterek jogi lépéseket kezdeményeznek a Richmeetbeautiful nevű sugardaddy-társkereső reklámplakátjainak eltávolítása érdekében – írja a Guardian. A fiatal, vonzó lányokat tehetős férfiakkal összekötő site brüsszeli egyetemi kampuszoknál kezdett hirdetni, ez verte ki a biztosítékot a politikusoknál, akik szerint a diákok prostituálódását propagálják a plakátok. 

"Javítsd fel az életstílusodat, szerezz egy sugar daddy-t", áll a Richmeetbeautiful hirdetésein, amelyeket felsőoktatási intézmények környékén helyeztek el a napokban. A társkereső mögött álló norvég cég Skandináviában elért sikerei után külpiacokon próbálkozik, célja, hogy 2018 végéig 300 ezer regisztrációt gyűjtsön Belgiumban. 

Ha a belga kormányon múlik, ez nem biztos, hogy össze fog jönni, a plakátok megjelenése után ugyanis Isabelle Simonis nőügyi miniszter és Jean-Claude Marcourt oktatási miniszter bejelentették, hogy jogi eljárást kezdeményeznek a céggel szemben, mivel szerintük az oldal népszerűsíti a prostitúciót a diákság körében, és megerősíti a férfiak domináns szerepéről szóló párkapcsolati sztereotipiákat. A két politikus célja, hogy a vállalat egyáltalán ne hirdethessen közterületeken.

A Le Soir által az ügy kapcsán megszólaltatott szociológus, Renaud Maes azt mondta, a diákok prostituálódását önmagában nem fogja meggátolni a hirdetések betiltása, annak eredeti oka ugyanis a növekvő anyagi bizonytalanság. Ezzel kell kezdenie valamit a politikának, ha fel akar lépni a jelenséggel szemben.

Sigurd Vedal, a Richmeetbeautiful ügyvezetője természetesen visszautasította a vádakat, és a sugaroldalak megszokott szövegével vágott vissza: szerinte az anyagiaknak mindenképp jut szerep a párkapcsolatokban, ennek hangsúlyozása még nem prostitúció. Szerinte nem feladatuk, hogy felügyeljék, az emberek hogyan irányítják és milyen alapokra helyezik a párkapcsolataikat.

Tavaly Magyarországon is elindult egy sugarkapcsolatok összehozására szolgáló oldal, a Puncs.hu, amely az utóbbi hónapokban agresszív reklámkampány keretében teleplakátolta Budapestet, de alulról szerveződő plakátfirkálásokon kívül nem volt másmilyen következménye a dolognak, kormánytagok pláne nem szólaltak meg az ügyben. 

Borítókép: Rich Meet Beautiful / Youtube