Novembertől már nem jár az Air Berlin
A vállalat szerint a napokban létrejön a megállapodás az easyJettel, illetve a Lufthansával a vagyonelemek átadásáról, de a cég még október 28-ig működni fog, írja az MTI.
A versenyhivatal még vizsgálja az ügyet, ezért a végleges átadás-átvétel csak hónapok múlva zárulhat le teljesen, amikor a cég már rég leállt.
Minderre azért került sor, mert a legnagyobb tulajdonosuk, az Etihad Airways, az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága úgy döntött, hogy nem finanszírozza tovább a cég veszteségeit. A vállalat pedig ezután viszonylag gyorsan becsődölt.
A 144 repülőgépet üzemeltető Air Berlin legnagyobb része, 78 gép a személyzettel és a járatok közlekedéséhez szükséges leszállási jogokkal együtt a Lufthansához kerülhet. A részt a társaság diszkont légitársasága, az Eurowings kapja meg. Ezzel nagyjából 7 százalékkal növekedik majd a német légi személyszállítási piac 34 százalékát uraló Lufthansa piaci részesedése, amihez a társaság várakozása szerint meg lehet szerezni a versenyhatóság engedélyét.
Korábban a többi között a legnagyobb európai diszkont légitársaság, az ír RyanAir is érdeklődött az Air Berlinért, de végül nem tett ajánlatot, Michael O'Leary vezérigazgató nyilatkozata szerint azért, mert az ügyletet "előre lejátszották", a döntéshozók már elhatározták, hogy a társaság a Lufthansához kerül, és így a legnagyobb német légitársaság monopolhelyzetbe kerül hazai piacán. A Ryanair mostanában amúgy nincs csúcsformában, erről itt írtunk nemrég.