Másfélszer többet költött reklámra az állam az év első felében, mint tavaly

2017.10.19. 10:45

A Kantar Média adatai alapján az idei év első félévében az egy évvel korábbinál másfélre többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra. A pénzek felét mindössze tíz kormányközeli tulajdonosi kör birtokában lévő médiumnál költötték el – írja a G7.hu.

Az adatok alapján 2017 első felében  a JCDecaux, az Origo-adnetwork, a Duna TV, az M1, a Rádió 1, a Petőfi Rádió, a Kossuth Rádió, a Lokál Extra és a Ripost kapta a legnagyobb értékű állami reklámmegbízást. Az ábrán jól látszik, hogy egyes piaci szereplőknél már az idei első félévben több reklámpénz landolt, mint tavaly az év egészében.

A legtöbb pénzt a TV2 kapta, bár az 5,92 milliárdos összeg arányosan még így is jóval kevesebb, mint amennyit a csatorna tavaly ugyanebben az időszakban kapott. Ez megnehezítheti a csatorna dolgát az idén, ugyanis a TV2 tavaly az egy évvel korábbinál háromszor nagyobb listaáras állami költéssel sem tudott eredményt termelni, és 7,2 milliárdos veszteséget hozott össze.

Andy Vajna másik médiaérdekeltsége, a Rádió-1 viszont jól járt, ugyanis  filmügyi kormánybiztos rádiója a semmiből robbant be a tíz legkedveltebb állami hirdetési felület közé, konkrétan 923 millió forintot költött el az állam reklámokra a csatornánál. Szintén jól rajtolt Ómolnár Miklós lapja, a Ripost, aminél 650 millió forintot költöttek el listaáron az állami hirdetők.

A cikkből kiderül még, hogy:

  • A Riposton kívül egyetlen nyomtatott újság tudott bekerülni a top10-be, méghozzá a Habony Árpád közvetlen tulajdonában álló ingyenes Lokál Extra,
  • szintén komoly mennyiségű pénz, 2,09 milliárd forint landolt a nemrég az Origo-Adnetwork portfóliónál,
  • de a közmédia is viszonylag sok pénzhez jutott állami reklámokon keresztül, két rádió és két tévé csatornája összesen mintegy 4,2 milliárd forintot kapott.
  • A top10-ből egyedül a JCDecaux plakátcég lóg ki, mint nem egyértelműen kormányközeli médium: ez a cég jórészt a kék, nemzeti konzultációs hirdetésekből jutott állami pénzekhez. A francia multi az Orbán-Simicska szakítás óta az egyelten választási lehetőség a kormányzat számára a köztéri kampányok esetén, ugyanis rajtuk kívül csak Simicska cégeinél tudnának elég nagy mennyiségben hirdetni.
  • A top10-ben nincsenek benne Mészáros Lőrinc érdekeltségei. Ennek az az oka, hogy a Mediaworkshöz érkező állami pénz több kisebb médium között oszlott el, de összességében a cég háromszor annyi állami reklámpénzhez jutott az idei éve első félévében, mint tavaly ilyenkor. Így összesítve csak a a TV2 csoport, a közmédia és a JCDecaux előzi meg őket.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM

Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

JEGYVÁSÁRLÁS

Szerezze be
jegyét most!