18 millió forintra büntették a Budapest Bankot
Az MNB ma közzétett határozataiban 18 millió, illetve 9,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a Budapest Bank Zrt.-t és az Oney Magyarország Zrt.-t – írja a jegybank közleményében. A pénzintézetek többek közt megsértették a teljes hiteldíj mutató feltüntetésére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket.
Az MNB fogyasztóvédelmi célvizsgálat keretében ellenőrizte, hogy a Budapest Hitel- és Fejlesztési Bank Zrt., illetve az Oney Magyarország Zrt. miként tesz eleget a hitelkártyáit érintő kereskedelmi kommunikációjában a teljes hiteldíj mutató (THM) feltüntetésére vonatkozó kötelezettségének. A jegybank a Budapest Banknál a 2015. június 16. és 2016. október 21. közötti, az Oney-nál a 2016. május 1-től 2017. július 28-ig tartó időszak reklámjait tekintette át.
A vizsgálatok megállapították, hogy a Budapest Bank és az Oney az értékesített hitelkártyákat úgy népszerűsítette, hogy a reklámokban a THM értékét nem kellően figyelemfelkeltő módon (pl. túl apró betűkkel), vagy (az Oney esetében néhol) egyáltalán nem jelenítette meg.
Az MNB további jogsértésként állapította meg, hogy a Budapest Bank kedvezményes kiegészítő hitelkártya szolgáltatást tartalmazó hirdetéseiben nem szerepelt (a hitel költségeit bemutató) reprezentatív példa, és az akciós és nem akciós hitelfeltételek sem voltak kellően átláthatók. Az Oney-nál panaszkezelési problémákat, illetve a szerződéskötést megelőző szóbeli tájékoztatási hiányosságokat is feltárt a vizsgálat.
Az MNB a vizsgálatai nyomán feltárt jogsértések miatt a Budapest Bankra 18 millió forint, az Oney-ra 9,5 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, s kötelezte az intézményeket a vonatkozó előírások jövőbeni betartására. A bírság összegének megállapítása során a jegybank többek között figyelembe vette, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érintette.