NAV: Már most több kínai áru jön Magyarországra
A Dél-budapesti Adó- és Vámigazgatóság területén található három nagy konténerterminálnál jelentősen nőtt a Kínából érkező import konténeráruk forgalma, idén az első tíz hónapban 2164 vonatszerelvényen majdnem 55 ezer nem uniós terméket tartalmazó konténer érkezett, míg az előző év azonos időszakában több mint 42 ezer konténert szállított 1803 vonat - ezt közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénteken az MTI-vel.
A forgalom növekedése a vámbevételeken is érzékelhető, a Dél-Budapesti Adó- és Vámigazgatóságnál - ahol a legtöbb Kínából érkező import konténerárut vámkezelik -
Mindez annak a kontextusában érdekes, hogy a hét elején Magyarország elköteleződött a Budapest-Belgrád vasútvonal projekt mellett, amely 750 milliárd forintos kínai hitelből épül majd. A kormányt azóta folyamatosan éri a kritika, hogy ez a beruházás indokolatlanul drága és sosem térül majd meg, mire Varga Mihály azt mondta, hogy ha Magyarországon keresztül jön majd több kínai áru az európai piacra, az a vámbevételek növekedésével jár majd, így nagyon is megéri majd ez a beruházás. Mint kiszámoltuk, reálisan úgy 130 év alatt térül majd meg így a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása, már ha minden jól alakul.
A NAV most arról is beszámolt, hogy idén májustól rendszeresen érkeznek közvetlen tehervonatok Kínából, Xian és Changsha városából. A Kínával való közvetlen vasúti összeköttetésnek köszönhetően november 27-én pedig elindult Magyarországról az első export irányvonat Changsha városába.