Az idősek nélkül el fognak bukni a plázák

2018.08.27. 11:56

Bajban lesznek a bevásárlóközpontok, ha nem tudnak alkalmazkodni az elöregedő társadalom igényeihez, és nem tudják megnyerni maguknak az idősebbeket. A más országokban már megjelent idősmarketing azonban Magyarországon még kezdetleges - írta a Világgazdaság a KSH adatai alapján hétfőn.

A lap a Központi Statisztikai Hivatal budapesti bevásárlóközpontokra fókuszáló tanulmányt ismertetve megállapítja, hogy egyelőre éppen a jövőben fontos korosztályok képviselőinek többsége hiányzik a plázákból:

Magyarországon az 55 év felettiek 63 százaléka sohasem vásárol bevásárlóközpontban, de a 14 év felettiek 39 százaléka sem, ami csaknem a kétszerese az EU- ban mért aránynak.

Már 2014-ben a nyugdíjasok adták a magyarországi háztartások 31 százalékát a KSH közlése szerint, az egy főre jutó személyes célú kiadásaik előtte is meghaladták az országos átlagot, fogyasztási szerkezetük pedig markánsan eltért az országos átlagtól.

A legnagyobb az eltérés az egészséggel kapcsolatos kiadásokban, de például lakberendezésre, élelmiszerre, élvezeti szerekre is szignifikánsan többet költenek a fiataloknál, és közösségi élménynek tekintik a vásárlást - írta a Világgazdaság.