Fizet a Wizz Air a Flex miatt, de tennie kell érte, ha készpénzt akar

2019.08.15. 08:58 Módosítva: 2019.08.15. 10:10

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Wizz Air Hungary Zrt. kötelezettségvállalását, amelynek teljesítésével a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek. 

A Wizz Air most megkezdte az utasok kompenzálását, bár elsődlegesen a cég saját számlájára történik a kifizetés, aki inkább bárhol felhasználható pénzt szeretne a saját bankszámlájára, annak lehetősége van 5 évig átváltani. 

Míg a kompenzáció elméletben automatikusan történik, ha szeretné, hogy ne a Wizz Air-fiókján legyen, hanem a saját számlájára kerüljön a pénz, külön igényelnie kell. 

Az érintetteket a napokban fogja értesíteni e-mailben a légitársaság. 

A GVH-hoz számos fogyasztói panasz érkezett a Wizz Flex repülőjegy-kiegészítő szolgáltatás miatt. A szolgáltatást megvásárló fogyasztóknak lehetőségük van repülőjegyük módosítására járatmódosítási díj nélkül, mindössze az esetleges vitel- és poggyászdíj-különbözet megfizetésével. A versenyfelügyeleti eljárás azonban olyan részletszabályokat tárt fel, amelyekről a fogyasztók feltehetően nem kapnak megfelelő tájékoztatást, ám a gyakorlatban jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát. 

  • oda-vissza útra szóló repülőjegy foglalásakor az odaút megkezdése után a visszaút útvonala már nem módosítható, illetve utóbbiak ezt megelőzően is csak együtt változtathatók;
  • több utas egyidejűleg vásárolt repülőjegyének módosítása nem lehetséges a Wizz Flex szolgáltatással interneten keresztül, és valamennyi utas jegye kizárólag egyszerre változtatható;
  • járatmódosítás esetén a fogyasztó számára felajánlott ár megegyezik a már megfizetett viteldíjjal, még akkor is, ha ugyanarra az időpontra, ugyanarra a járatra a módosítás keretein kívül vásárolható repülőjegy olcsóbb. Így a Wizz Flexen belüli átfoglalásnál a fogyasztó nem érvényesítheti a számára kedvező jegyárkülönbözetet;
  • 2016 januárja és szeptembere közötti járatmódosítások esetén az igénybe vevőknek nem csak a viteldíjak, hanem a dinamikusan változó poggyászdíjak különbözetét is meg kellett fizetniük.

Ezek miatt a panaszok miatt a GVH vizsgálatot indított. A Wizz Air az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott, amelynek tartalmáról egyeztetett a versenyhivatallal, és vállalta, hogy a Wizz Flex szolgáltatást 2010 óta igénybe vevő valamennyi fogyasztónak átalánykompenzációt ír jóvá.